jueves, 27 de agosto de 2015

Au idò!

"Bon vespre Porreres!
Bon vespre Porrereees!
...Au idò!!"

Així començaven els concerts d'Ossifar (posant es nom de cada poble!). Sortia en Miquel Pieras, es primer baixista, grenant s'escenari i flitant, començava a sonar un ritme de bateria i poc a poc anaven sortint els músics. En Lásaro saludava es poble, i començava a sonar s'Au idò!


En Pau -uno de los fans más fieles a las verbenas, juntament amb en Quermán, en Garci, en Bernat i n'Óscar, que sempre éren a primera fila, a qualsevol poble- va fer aquest dibuix amb plomí i llàpissos de colors imitant ses caràtules des "Live after Death" d'Iron Maiden en 1991.

Ara, 25 anys després de ses primeres actuacions en directe d'Ossifar, se vol fer un llibre amb tots els còmics que en Pau va fer setmanalment al Diario de Mallorca entre 1993 i 1998: Las cansiones de Ossifar, las aventuras de Ossifar i El oriquen de todas las cosas.

...un projecte pel que vos demanarem sa vostra col·laboració!

El Oriquen de todas las cosas.

Va arribar es moment en que en Pau ja havia dibuixat totes ses cançons d'Ossifar. Esto fue en 1995, peró. Con quie volien que seguís sortint un còmic, le preguntaron haser lo que fuera, y el Pab·buo pensó una serie que no tuviera muchas limitasiones a la hora de tenir idees noves cada setmana. Así nasió la serie "El oriquen de todas las cosas". "De todas las cosas" es poco limitado, peró hasta y todo así, lo pasaba puta cada setmana a mem què havia de inventar.
Conque siempre se le ocurrían las ideas a última hora, después había de dibucar muy rápido, y esto le dio una soltura con el pinsel y aprendió una serie de recursos por haser dibucos rápidos... pero muy presentes!


En 1998, en Pau va deixar sa sèrie aprofitant uns canvis al dominical, perquè havia començat a fer un dibuix editorial diari -Pau per tots-, i ja li era por demás. No sabía qué haser con tanto dinero que ganaba.
Varen ser 5 anys de còmics setmanals, un caramull de pàgines que només han sortit al Diario, i mai han estat pub·buicades en llibre... fins ara!

Las aventuras de Ossifar.

En 1994, Ossifar estaba grabando su cuarto disco, "Da-li cebes!" i esto de haser las dos páquinas de humor les emprenyaba un poco, porquie no tenían tiempo. Por esto, pidieron a Pau haser, durante dos meses, un comic de una páquina entera. Esto dio a Pau una mayor libertat creativa, tanto por el formato, como por el tema. El muy puta se divirtió hasiendo pasar putadas a los 3 protagonistas, quie eran Lásaro, Biel i Lluís. Esto que había de durar dos meses, se alargó 21 setmanas, fins que va estar acabat es disc.


Las cansiones de Ossifar.

...y así, setmana, tras setmana, todos los domingos salían al suplemento El Dominical dos páquinas de humor con el título "Ossifar Nius", y a los bacos de las páquinas, venían dos tiras dibucadas con las cansiones de Ossifar.


miércoles, 26 de agosto de 2015

Los Quemelos.

En 1992 Pau dibucó esta historieta de la famosa cansión de Ossifar. Ellos la vieron a una etsposisión de sus cómics al café "El Garito" y le propusieron dibucar una cansión setmanalmente para un suplemento de humor que iban a haser al Diario de Mallorca. Esto fue el oriquen de la serie "Las cansiones de Ossifar".